Miten savolainen eksyy pirkanmaalle?

Hah.

Muistin just, että miunhan piti kirjoittaa siitä, miten minä, paatunut kiero savolaisneito(noita) olen eksynyt Pirkanmaalle. 

No kaikkihan lähti juhannuksena 2016, kun nykyisen aviomieheni kanssa aloimme keskustelemaan kyseenalaisessa deittisovelluksessa internetin syövereissä. 
Siinä aikamme kirjoiteltiin ja sitten tavattiin ja sitten oltiinki iha siirapissa, vaikka ukkelikultahan se asu sillon Jojensuussa ja mie Kuopijossa. No, ukkelihan se oli herrasmies ja muutti ystävänsä luokse Kuopijon kylykeen Siilinjärvelle. (Ja itsenäisenä, aikuisena miehenä kuvitteli, että olisi siellä paljonkin). Mutta toisin kävi. Niin se vaan ukkeli halusikin minun luksuslukaalissani yönsä (ja päivänsä) viettää. 

No tapahtui niinä päivinä, kun Kuopio rock cock 2016 antoi käskyn, että kaikki on mentävä humpalle, kiiruhdimme miekkosentekeleeni kanssa sinne humppaamaan. Siellä humppien tiimellyksessä tapahtui pari odottamatonta, silloista hyvää huulen heittoa:

1. Siinä humpatessamme Popedan Costellon - Kuin mies unelmoi - tahtiin, sovittiin, että KUN mennään isona (en kyllä ajatellu, että keräisin tän +20 kiloa parisuhdekiloja ja muuttuisin isoksi, mutta eniveis) naimisiin, niin se ois meijän häätanssi. (ps. vuoden päästä se oli se meijän häätanhu)

2. "Kun mie valmistun sairaanhoitajaks joulukuussa niin muutan täältä Kuopiosta kyllä niin pitkälle ku pääsee. Eli haluan Tampereelle, tai Turkuun. Tai Helsinkiin." (terveisin Nea ja muutama Happy Joe). 

No heinäkuussa oli Rockcock, marraskuussa oli asunto hankittu Tampereelta. (Mutta miten me tänne landelle eksyttiin, niin sehän oli vain se ajatus, että halutaan ostaa meidän perheelle sopiva talo, suht edullisesti ja täältä landeltahan se nasahti.)

Tampere valittiin siksi, koska emme tunteneet täältä ennestään ketään.  Ja se oli se yksi suurin syy. Koska halusin luoda itselleni "uuden alun" ja luoda elämäni uusiksi, ilman, että vanhat asiat, kadut, talot ja ihmiset olisivat siellä muistuttamassa vanhasta. Muutossa on ollut monia hyviä puolia: 

- Olen toden teolla alkanut arvostamaan vanhoja ystäviäni entistä enemmän, koska näen heitä harvemmin kuin ööö.. joka päivä? 
- Olen saanut paremmat välit perheeseeni ja heidän kanssaan ajanvietto on entistä mukavampaa
- Olen oppinut, ketkä ovat oikeita ystäviäni
- Olen oppinut myös sen, miten hankala aikuisena on löytää uusia ystäviä, mutta olen erittäin onnellinen, kun sellainenkin minulle on täällä Pirkanmaalla suotu


(Kuva sieltä rockcockista 2016)

Thänx ja anteex.




Kommentit